söndag 9 oktober 2016

fjorton frågor och fjorton svar

l

1. Har du något smeknamn?
typ lindisen och lindl av kompisar och max kallar mig för landarf(???) av någon outgrundlig anledning.

2. Har du något konstigt du alltid behöver göra?
konstigt vet jag inte, men måste lyssna på podd när jag ska sova. lyssnar mest på no such thing as a fish och stuff to blow your mind.

3. Andra måsten?
äta frukost. får jag inte frukost så fungerar jag inte.

4. Några lyxvanor?
äter ute rätt så ofta även när jag kanske inte borde

5. När ingen ser, vad gör du då?
ligger på rygg i soffan med datorn på magen och kollar buzzfeedvideos i flera timmar

6. Vad stör du dig på hos andra?
folk som ställer frågor men sen inte lyssnar på svaret. fattar inte!! då behöver vi väl inte ha en konversation om du uppenbarligen inte är intresserad? blä

7. Vad gör dig ledsen?
tanken på att jag nog aldrig någonsin kommer hinna läsa alla böcker/se alla serier som jag vill. knäppt och fånigt kanske med det är sånt jag går runt och tänker på.

8. Vilken sida av sängen sover du på?
vänster!

9. Vad gillar du för filmer?
quirky indie movies typ.

10. Gråter du ofta?
ja och nej. gråter lätt för olika saker, tex när jag blir arg eller läser sorgliga böcker, ser fina grejer på internet (typ humans of new york) men gråter sällan pga att jag är ledsen nu för tiden. det beror helt enkelt på att jag är väldigt glad nu för tiden och det är jäkligt fint ändå.

11. Har du något som du ofta säger åt andra att göra men aldrig gör det själv?
"sluta oroa dig!" är ett råd jag ger till alla men är dålig på att följa själv. har blivit mycket bättre på det men är ändå en rätt ängslig själ.

12. Vad sjunger du när du står i duschen?
oftast ploppar nåt av regina spektor upp i mitt huvud.

13. Vad önskar du dig mest just nu?
att få resa bort någonstans där det är varmt och soligt och liksom få turista. har inte varit utomlands sen 2009 så känner att det verkligen är dags.

14. Vilken maträtt är din favorit?
SUSHI!! men det vet ju säkert alla redan. pizza är nästan på delad förstaplats.

lista från sandra och hanna!

1 kommentarer :

Ellen sa...

Så himla fin du är! Jag drömmer också så himla mycket om att åka någonstans där en bara kan strosa runt på varma gator i något avlägset land. Vore så härligt.