söndag 28 augusti 2016

pizza och gangsters

23/8
i tisdags såg jag ut såhär när jag kom hem från jobbet. yep. ni ser inte fel. jag äger nu ett par jeans. fantastiskt sköna är de också. har länge letat efter ett par mom jeans och hittade dessa på zara. mycket sköna!!

23/8
max hade önskat sig pizza så jag satt igång att slänga ihop en deg.

23/8
medan degen jäste passade jag på att slice:a upp allt gott vi ville ha på.
TYVÄRR upptäckte jag när jag tog en titt på degen att det var mjölbaggar i mjölet, vilket jag helt missat när jag gjorde den. USCH!
blev inte glad. panikade en stund pga dödshungrig vid det här laget. sen tog jag mitt förnuft till fånga och kilade iväg till lidl och köpte två pizzakit med färdig deg.

23/8
det här blev slutresultatet som helt enkelt fick duga (egen pizzadeg är så mycket godare) som åts medan vi såg på goodfellas. så bra film förresten!! helt klart värd att se om, eller se för första gången om ni inte redan gjort det.

det var det jag hade. klart slut för denna gången.
puss!

1 kommentarer :

Fredrikapåvinden sa...

Pizzakvällar är alltid bra kvällar. Mjölbaggar är dock alltid jobbigt. Sååå snopet att upptäcka det först när degen var färdig! Tur då att det finns färdiga kit ändå!